Szczęśliwy numerek

26, 28, 29, 30, 32,

34, 35, 36, 38, 40

My na YT

Zapraszamy do wsparcia Programu Stypendialnego!

Osiągnięcia

Na stronie

Odwiedza nas 33 gości oraz 0 użytkowników.

GRECJA dzień drugi:

Wczesnym rankiem wyjechaliśmy spod Salonik na południe Grecji. Pierwszym historycznym miejscem były Termopile. Wąwóz termopilski wiąże się z bitwą Greków z Persami. Grecy walczyli pod wodzą  Leonidasa i polegli wierni prawu spartańskiemu  w 480r. pne.

Termalne źródła stały się dla nas wielką frajdą, ponieważ kąpaliśmy się w wodzie o temperaturze 40 stopni C.
Kolejny punkt programu to położone w wysokich górach Parnasu - Delfy. Starożytne Delfy to pępek antycznego świata i miejsce szczególnego kultu Apollina. To tutaj przybywali królowie i zwykli mieszkańcy polis aby wysłuchać wróżb wyroczni. Pytia mamrotała a kapłani tłumaczyli wróżby. Tutaj Lajos i Jokasta usłyszeli straszną przepowiednie o losach ich syna Edypa. Topografia Grecji jest związana z interpretacją mitów i legend. Po takiej wyciecze wiele historii staje się konkretnymi wydarzeniami. Po wyjściu z antycznego miasta odwiedziliśmy muzeum z oryginalnymi posągami i Sfinksem.
Zmęczeni i głodni przybyliśmy do naszego miejsca; Loutraki. Zakwaterowaliśmy się w hotelu Kosmopolit  i zjedliśmy pyszną obiadokolacje na plaży w tawernie. Patrzyliśmy na zachodzące słońce nad wyspami i Akrokoryntem.